Korhely hallé - halfejből

Meséltem már, hogy mi pontyhoz nem a halárusnál jutunk hozzá, hanem vagy a sógorom és húgom unja meg a rengeteg zsákmányt, vagy pedig a helyi srácoktól vesszük, akik a környező halastavaknál horgásznak.
Ilyenkor pontyszeletekből többféle ételt is készítek (rántott ponty, rácponty, grillezett ponty,), azonban épp ezért a hal apraja, például a feje hamarosan szólóban nézdegél szembe velem a fagyasztóból. Halászléhez persze felhasználok sok halaprót, hisz a sürítményt ezekből csinálom, azonban a halfej még így is meg tud maradni, például egy 8-10 darabos zsákmányból.
Most 3 szem halfej árválkodott a fagyasztóban, aminek a feldolgozását ebben a korhely hallében véltem megálmodni.

Hozzávalók:

3 db halfej
só, egész bors ízlés szerint
babérlevelek
halikra
1 paprika felkarikázva
1 hagyma
1 ek. zsír
3 db nagyobb krumpli
1 tojás annyi liszttel, amit felvesz
pirospaprika
fél citrom leve
kis pohár tejföl

Talán nem hagytam ki semmit. 
A halfejeket a fűszerekkel feltettem főni egy liter liter vízben. Kb. fél óra alatt megpuhulnak annyira, hogy kiemelve a léből és lehűlt állapotban le lehessen fejteni róluk a halhúst.
A csontok macskák kedvencei lettek, remélem, el tudjátok képzelni, azt a morgást, amivel rákaptak erre az ínyencségre...!
A halhúst villával összetörtem.  
Zsírt olvasztottam, amin a hagymát és a karikára vágott paprikát , valamint a kockára vágott krumplit megdinszteltem, fűszerpaprikáztam. Felengedtem azzal a leszűrt lével, amiben a halfejek megfőttek, és beforraltam. A felforralt lébe beleengedtem a halpépet és a krumpli megpuhulásáig együtt forraltam az egészet.
Galuskát szaggattam levesbetétnek.
Legvégül a kis pohár tejföl került bele és a fél citomlé.
Friss petrezselyem illik a tetejére és puha kenyér mellé.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról