Fahéjas pite muffin formában

Gyakran előfordul, hogy hirtelen kell valami édességet előállítani, főleg olyankor, ha váratlan vendég toppan be, akinek az érkezéséről azért legalább 1-2 órája már tudunk. A pite az előkészületekkel együtt sem vesz 40  percnél több időt igénybe. A hozzávalók pedig minden háztartásban megtalálhatók.
Lássuk, mi is kell hozzá:

30 dkg liszt
10 dkg porcukor
1. cs. vaníliás cukor
3 egész tojás
1+ 1 teáskanál fahéj
1 citrom lereszelt héja
kb. 4 dl tej
szilvalekvár
dióbél a díszítéshez

A cukrokat a tojással habosra kevertem, a lisztbe elkevertem a fahéjat, és folyamatos keverés mellett adagoltam hozzá a tejet, szépen csomómentesre alakítottam, legvégül a cukros tojással összekevertem, belekerült a reszelt citromhéj is. Az így összeállt tésztát rövid pihentetés után kinyújtottam, újból megszórtam fahéjjal majd feltertem.

12 db korongot vágtam belőle, amit belenyomogattam a kiolajozott muffinsütő formáiba.

A mélyedésekbe diószemeket rakosgattam és feltöltöttem szilvalekvárral. 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt sült meg.


Rendkívül kiadós, laktató, finom édesség!



Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés