Zabpelyhes kekszek céklával és ordával

Egészséges és finom! Egyszerű és sokáig friss, puha, omlós marad!
Sose voltam édesszájú és nem mondanám magamat profi süteményesnek sem. Mindig - a mai napig- ámulok a sütis blogok csodás készítményein és egy nagyszerű konyhai teljesítménynek tartom elkészítésüket.
Persze én is készítek sütiket, amik finomak, hisz mindig elfogynak, de nemigen jutna eszembe fotózni őket:))
Nos, a kekszekkel más a helyzet, a küllem megengedőbb, mint egy tortaszeletnél.
Alapanyagában kifejezetten szeretem az úgymond egészséges összetevőket - jelen esetben a zabpehely, a cékla és házilag előállított orda.

Az alaprecept a következő:

3 dl zabpehely
10 dkg vaj
1 egész tojás
1,5 dl méz 1,5 evőkanál liszt
fél kiskanál sütőpor

Elkészítése:

A vajat megolvasztom és forrón a zabpehelyre öntöm. Belekeverem a sütőporral elkevert lisztet. A tojást a mézzel elegyítem és az egész masszát összekeverem.
A tésztát kettéválasztottam, az egyik felébe nyers reszelt céklát tettem (kb. két evőkanálnyit), a másikba ugyanennyi reszelt citromhéjjal elkevert ordát.
1 órára hűtőbe tettem.
Zsírpapírral kibélelt tepsibe lisztes kézzel golyókat formáztam belőlük, közepükbe egy-egy diódarabot nyomkodtam  és 200 fokra előmelegített sütőben 8 percig sütöttem.
Természetesen cékla és orda nélkül az alaprecept is elkészíthető és az is nagyon finom.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés