Életünk télen - állatokkal

Ma olvadt, láthatóan lelappadt a közel 30 centis hóréteg, s ha még egy-két napig ilyen langymeleg lesz, talán el is olvad teljesen a januári hó.
Érezhetően friss, tavaszias tettrekészség kerített hatalmába, így hát nekiláttam a nyusziketrecek rendbe tevésének, hisz a legfrisseb nyuszialom már másfél hónapos, lassan kezdik kinőni a születési ketrecüket, s mivel már az anyjuk sem nagyon engedi szopni őket - tízen vannak - eljött az ideje a leválasztásnak. A nagy hideg miatt halogattam e teendőt, hisz épp elég a kisnyusziknak megküzdeni az anya-nélküliséggel. A kecskeólban leválasztottam egy "fakkot" a nyusziknak, ezt tyúkhálóval zártam, és vastag szalmaalmot tettem az aljára. Az anyát még egy-két napra betettem közéjük, ne legyen túl nagy a stressz a helyváltoztatással. A születési ketrecet kitakarítottam és most ebben a pár napban szépen ki tud száradni, s majd az anyát visszahelyezem ide.
Néhány kép a nyuszicsaládról:


Itt pedig a baknyúl nézegeti a magasból kölykeit:
Az istálló állandó lakója Rőtike, aki a nyúlketrec tetejéről tartja szemmel az állományt - és vár egy kiadós egérebédre:
Az udvaron immár három puli várja a terelési feladatokat, lesik a mozdulataimat, mikor megyünk a lovakért? No jó. Bogi és Maszat nem túl attraktív a szénabálák tetején, ám Morzsi minden idegszálával igyekszik a kedvemre tenni és talán meghálálni, hogy befogadtuk?

Füge és Maláta a havas dombtetőről szemléli a környéket és valószínűleg a tavaszi zsendülésről álmodozik:

A tyúkok is örülnek a jó időnek és a kitakarított nyúltrágyának, amit nekik adtam kapirgálni:))

És egy pár kép a fürjekről, hisz jelenleg közel huszan képezik az állományunkat, de róluk majd egy legközelebbi posztban többet is írok:








Megjegyzések

  1. Látszik, hogy asztalos van a háznál, bútor minőségű nyúlketrec ajtó...a fürjekről engem is érdekel írás. Elkapott a fürjezés és nemcsak. De arról még senkinek nem nyilatkoztam. Elég ha tudják, hogy elkezdtem fürjezni. Szerintem újjá fog éledni az ilyen háztáji minigazdaság. Akinek van hagyománya benne, annak jó, akinek nincs, az próbálkozik. Jó, hogy kitetted a képeket...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés