Krémsajt tehéntejből - félbarna kenyérrel, házi kolbásszal







Igen, a fotókon látható egyszerű étkek mind házi készítésűek:))
Lássuk csak! A fő attrakció és amit magam is most készítettem először tehéntejből, az a krémsajt. -Sajnos, két anyakecskémtől még várnom kell a tejecskére...
A krémsajt receptjét barátnőmtől kaptam, aki két gyönyörű yersey tehénkéjéből nyeri a koncentrált zsírtartalmú tejet. Nos, az én tejem magyar tarka tehenektől származik, Judit szerint az is kiváló minőség, de zsírtartalomban meg sem közelíti a yerseyt. Azért egy nagyon finom, krémes állagú sajtot sikerült kihoznom az alapanyagból, melyet petrezselyemmel és kevés fokhagymával ízesítettem.
A kenyerem sima félbarna kenyérke, 80 % BL 55 lisztból, és 20 % teljes kiőrlésű rozslisztből készült, szárított élesztővel, pici sóval, kiskanál mézzel.
A kolbászról pedig már írtam tavaly, igaz, azóta az a mennyiség már elfogyott, így újat töltöttünk, ha lehet, még finomabbat. Ebbe már megengedtünk magunknak egy kevés csípős paprikát is, épp csak annyit, hogy ne legyen élvezhetetlen annak sem, aki nem szívleli különösebben a csípős ízt. Ennél a töltésnél önmérsékletet gyakoroltunk, és nem nyúltunk hozzá csak két héttel a füstről való levétel után...
A kolbásztöltéssel már régóta kacérkodtunk, hisz hihetetlen, de szinte ehetetlen kolbászféleségeket lehet kapni, s igazából még a kedvenc piaci kisüzemem portékáját sem dicsőíthetném. Ezután már bátran kijelenthetem, hogy vendégeinknek  csak saját töltésű kolbásszal fogunk kedveskedni.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés