Kecskecomb szilvamártással, sparheltben sült krumplival

Ezt az ételt a karácsonyi ünnepkörben készítettem el, a halászlé, túrós csusza, töltött káposzta után, mintegy levezetésként:)))
A húst a sütés előtti napon fűszeres pácban érleltem egy napig a hűtőben. A fűszereket olajban kevertem ki és ecsettel vittem fel a combra. A következőket tettem a pácba:
- só, bors, majoranna, borsikafű v. csombor, rozmaring, kömény
A cserépedényt alaposan kizsíroztam, az aljára vöröshagyma szeleteket halmoztam, és erre tettem a fűszeres húst, melyet egy-két helyen bevagdostam és fokhagymaszeletekkel, szalonnával alaposan megtűzdeltem. Egy egész savanykás alma cikkekre vágva képezte az összetevőket.
Saját levében kb. 2,5 óra alatt puhult omlósra, közben locsolgattam, forgatgattam, nagyon kevés húslével felengedtem, mikor a levét elfőtte.Így egy kellemes, sűrű szaftban értek össze az ízek.
Közben elkészítettem a szilvamártást, ami tulajdonképpen felfőzött és tejszínnel elkevert, egy csepp citrommal savanyított, házi szilvalekvárból állt.
Nagyjából egyforma nagyságú krumplikat válogattam össze, és sós vízben épp csak kicsit főztem meg őket, majd félbevágva, héjastól alufóliába csomagolva a sparhelt sütő részében puhítottam-sütöttem készre. Legvégül a fóliát kibontottam és alaposan megpirítottam a krumplik tetejét.
Tálra rendeztem...... és megettük.
Remélem, minden kedves olvasómnak jó a vizualitása, mert fotó csak egyetlenegy készült, az is csak a bepácolt husiról! Sorry! Majd legközelebb!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés