Kence és bőrradír kecsketejjel, házilag

Évek óta magam kutyulom az arcomra, kezemre kerülő "kenőcsöket". Már nem hiányoznak a bolti illatos, krémes kenceficék, amiknek évtizedekig rabja voltam.
Nem mondhatom, hogy kiütést kaptam tőlük. Azt sem, hogy elrémisztettek a bennük található testidegen anyagok, néha mérgek. Egész egyszerűen fantasztikus örömömet leltem a természetes anyagok felfedezésében, gyűjtésében és feldolgozásában. Tehát át tudtam állítani az agyamban azt a kódot, hogy nem vagyok divatos, ha nem a legdrágább, netán a közvetítökön keresztül hozzáférhető egyedi kozmetikumokat használom.
Mindennél többet jelentett számomra, hogy a küllemében, tapintásában egészen más jellegű "terméknek" tudtam az alapanyagait, hisz jórészt magam állítottam elő őket, amit meg mégsem, az is legjobb tudomásommal kiváló alapanyagnak minősül.
Tehát lássuk legújabb kencém összetevőit:

3 rész zabliszt
1 rész étkezési kukoricakeményítő
4 rész növényi lé (zöldség, gyümölcs, gyógynövény)
vagy ugyanennyi kecsketej (termizálva)
1-2 csepp citromlé
1 rész méz
10-15 csepp jojobaolaj

Az egészet alaposan összekeverjük (a valódi krémeknél hígabb lesz, ezen a lisztmennyiség növelésével lehet segíteni)
Akkor ajánlom, ha meg tudtok barátkozni azzal, hogy a felkenés után a lisztszemcséket le kell dörgölnötök a bőrötökről. Magyarán, alapvetően más jellegű krémről van szó, mint a megszokott. Azonban ennek is van egy jó oldala, a liszttel együtt az elhalt hámsejtek is távoznak, így a friss gyümölcsös-gyógynövényes vagy kecsketejes vitaminbomba azonnal fel tud szívódni. Sőt. Mondok még valamit. Ugyan a krémet eleve tiszta bőrre keni fel az ember, azonban a krém felszívódása után újabb mosakodást kíván a bőröd, hisz kissé ragacsos lesz. Na, ezután fogod azt érezni, hogy kicserélték a bőrödet.
És íme, az "elrettentő" példa, ahogy ez a csodakence a valóságban kinéz (lehet mosolyogni, ám kipróbálás után a mosoly is üdébb lesz!)

A krémet hűtőben, lefedve kell tárolni, és egy hónapon belül felhasználni.

Megjegyzések

  1. De jó neked! Ha lenne kecsketejem én még abban is fürödnék:)

    VálaszTörlés
  2. Szia, nagyon érdekes lehet ez a krém! Mit jelent a kecsketej termizálása?

    VálaszTörlés
  3. Erzsi: a kecsketej, vagy bármely tej termizálása annyit jelent, hogy kb. 62-65 fokon kb. 15 mp-ig tartod, majd azonnal lehűtöd 4-7 fokra. Így - a pasztőrözéssel ellentétben kevésbé roncsolod a tejben lévő, számodra szükséges alapanyagokat, mégis elölöd a baktériumok nagy részét.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés