Hójelentés Gannáról

Biztosítótársaságom tegnap riasztást küldött a mai napra, hogy 10-15 cm-es havazás várható, készüljek elő lapáttal, szánkóval, sítalppal, hóekével, kinek mije van, mert egész napos hószakadás várható. Az egynapos előrejelzésben azért nagyjából megbízom, úgyhogy felkészülten vártam az ítéletidőt.
Kora reggel még inkább csak eső csepergett, s erősen olvadásnak indult, úgyhogy lovaimat ki is engedtem a karámba,  fejés után a kecsók is kint maradtak az udvarban, tyúkok is szabadon, szóval ment minden a maga szokásos medrében...
Aztán az eső szép lassan átalakult havasesőbe, majd feltámadt a szél is, s perceken belül vizszintesen hordta a havat, egyre nagyobb pelyhekben.
Mivel a hőmérséklet alig valamivel fagypont fölött lehetett, a lovaknak ázottan mindenesetre nem lehetett melegük, akármennyire is téli bundájuk van. Ezért megváltoztattam a programot, s ebéd helyett gyorsan rendberaktam az istállókat, és visszatereltem Malátát és Fügét. A csutakolást jólesően fogadták. Ilyenkor száraz szalmával ellentétes irányba felborzolom a vizes bundájukat, így könnyebben szárad az istálló melegében.
A kecskéknek sok búvóhelyük van az udvaron, ahová bemenekülhetnek, ha kedvük tartja, de nem éltek ezzel a lehetőséggel, szemmel láthatóan nem zavarta őket a havazás, vidáman csemegéztek a szénarácsból.
Én közben kutyáimmal lementem a Bittvához, és próbáltam megörökíteni a hószakadást.
 
  
  

Feltöltöttem kerti madaraim etetőjét is, mert az elmúlt hetek hideg időjárása után megcsappant a napraforgómagjuk is. Tettem ki nekik egy jó darab szalonnát is! Sajnos, hiába vártam a fotóhoz kékcinegét - legfőképpen ők látogatják az etetőt - nem tudtam lencsevégre kapni egyet sem.
 
 
Kb. két óra alatt leesett a beígért 10 cm hó, aztán kitisztult és olvadásnak indult. Lovakat újra nekiengedtem a domboldalnak.
És az iménti képek után már csak ezt láttam a konyhaablakomból:

És még ebéd is lett!

Megjegyzések

  1. A madaraimat még én sem tudtam lefotózni. Igaz, nincs is ilyen szép etetőjük. Még.

    VálaszTörlés
  2. Na látom, hogy nálatok is szép idő van! Pest mellett még ma is szakad a hó, csak reménykedni tudok, hogy jövőhéten Szomorócon is látunk már végre havat, mert ahhoz még a mostani téli szezonban nem volt szerencsénk.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés