Mi rotyog a fazékban?

A tegnapi napot autószervizekben töltöttük, műszaki előtti generálozás miatt, de ahogy lenni szokott, történtek nem várt események is. (Immobiliser cserbenhagyott minket az akkucsere után...) S mivel e problémák miatt egész nap távol voltunk a "ranch"-től, elmaradt a napi főzés is, amit ma bepótoltam.
Először a mai kenyérkémet mutatnám be, ami már hagyományosan dagasztással, élesztővel készült - rendebejött a csuklóm! -. Annyi az érdekessége, hogy felhasználtam benne egy adag gluténmentes lisztet. Az, hogy van a konyhámban ilyesmi annak köszönhető, hogy vannak olyan vendégcsaládjaim, akiknek lisztérzékenyek a gyermekei - vagy saját maguk - ezért kitanultam ennek a diétának az elkészítését, és rendszeresen tartok itthon gluténmentes lisztet is.
A kenyér összetevői:

50 dkg BL 55 liszt
20 dkg gluténmentes liszt
2 ek. zabpehely
1 ek. olaj
1 dl kecsketej (ez nálam mindig kéznél van, de másfajta is jó)
4 dl langyos víz
3 dkg élesztő
só, őrölt kömény

Szép lágyra kidolgoztam a tésztát, kétszeresére kelesztettem, s olajozott, lisztezett jénaiba, fedővel letakarva 50 perc alatt készre sütöttem. (Csak a teljesen kezdő háziasszonyok kedvéért: 220 C-on félóra, majd fedő nélkül még 20 percig 170 C-on, tányérka víz a sütő aljában)
Aki a lisztérzékeny diétáról többet szeretne tudni, látogasson el a következő oldalakra: ,www.liszterzekeny.hu, www.liszterzekeny.lap.hu.



És akkor itt van az ebéd-menü, faluhelyen, hétköznap :)

- sütőtökleves daragaluskával
- grillezett halkarikák tört krumplival, lilakáposztával

A leveshez mindössze félkilónyi sütőtököt kockáztam fel, és főztem puhára sóval, borssal, majd a tökkockákat mixerrel áttörtem és tejszínes tojássárgájával besűrítettem. A tetejét zellerzölddel díszítettem, s daragaluskával tálaltam.

A második fogással Zsófinak akartam kedvezni, aki egyéves spanyolországi tartózkodása óta nagy kedvelője a tengeri herkentyűknek, tapasoknak. Ugyan ez az étek a halon kívül nagyon is a magyar gasztronómia kincse, a mediterrán és a hazai ötvözése azonban nagyon kellemes ízharmóniát teremtett.
A burgonyát héjában megfőztem, áttörtem, sóztam, borsoztam, s egy evőkanál vajjal dúsítottam.
A lilakáposztát vékony csíkokra szeltem, zsíron! pirított hagymára ömlesztettem, sóval, borssal, cukorral, köménnyel fűszereztem, s 1 dl víz hozzáadásával fedő alatt puhára pároltam. Ezután ízlés szerinti ecetmennyiség kívánkozik hozzá, csak annyi, hogy kellemesen savanykás legyen.

A tengeri halat 2 cm-es karikákra vágtam, fokhagymás sóval bedörzsöltem, s félórát tejben áztattam. Később a tejet itatóssal felitattam, és a halkarikákat kevés olajon, wokban mindkét oldalukon átsütöttem.




Azt hiszem, sikerült Zsófinál az óceánt megidéznem, mert egy kissé sóhajtozott ebéd után. Vagy csak nagyon jóllakott? :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról