Hétvégi vendégvárás

Szerencsére, folyamatosan vannak vendégeink hétvégéken a Bodzásban, ez nagyon jó! Olyan klassz, ha városi emberek, családok a kipihentek nyugalmával távoznak tőlünk! Ilyenkor persze van tennivalóm bőven, hisz egyre többen kérik az étkezést is, vagy csak a reggeliket. Amennyire tehetem, igyekszem teljesen háztáji menüsorokat kiajánlani, a lehető legkevesebb "műhozzávalóval".

Erre a hétvégére is készítettem egy kis kifli-költeményt kínálónak, aminek az érdekessége abban rejlik, hogy a kiflik belseje kecskesajttal és sült szalonnával volt megtöltve. Frissen valami mennyei volt, hát még az illat, ami belengte a konyhámat...




Ibikémtől pedig már folyamatosan gyűjtöm a friss tejecskét, s egyre több sajtfélét tudok kipróbálni. Erre a hétvégére azonban elfogyott az oltóm, és a sajtkultúrám szavatossága is lejárt, így savó-sajtot készítettem citromsavas "oltással". Az eredmény a képeken (már jócskán fogyott belőlük...) És még a sajtprés alatt.




Ezen a hétvégén kaptam barátnőmtől termesztésből laskagombát, s egy nagy adag gombaleves elkészítése után is maradt még jócskán belőle, ezért az olajban eltevést választottam a "megőrzésére".
A receptje a következő.

Olajon megdinszteltem egy fej hagymát, 5-6 gerezd fokhagymát, erre szórtam a megmosott, felaprított laskagombát (kb. 30 dkg lehetett). Sóval, őrölt borssal és csomborral ízesítettem, és addig főztem, míg a levét elfőtte. Legutoljára egy nagy csokor aprított, friss petrezselymet dobtam hozzá, ezzel épp csak átkevergettem és már töltöttem is az üvegekbe. Mindegyik üveg tetejére annyi olívát önttem, amennyit beszívott magába a gomba.
Lezárva hűtőben tárolom. Ajánlom melegszendvics alapanyagának, salátákba, húsok mellé, de akár leves, vagy pörkölt is készíthető belőle további fűszerezéssel.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról